آرین آرین ، تا این لحظه: 14 سال و 2 ماه و 3 روز سن داره

مامان از کودکی هام بگو

برای همسرم‘همراهم‘پدرفرزندم‘به بهانه سالگرد تولدش

1391/6/30 11:38
نویسنده : مامان نسترن
952 بازدید
اشتراک گذاری
این نوشته رو از کتاب (چهل نامه کوتاه به همسرم , نادر ابراهیمی) برات میذارم,کتابی که من وتو بارها اونو خوندیم  واونوقتا ٤یا٥سال پیش اگه خاطرت باشه من گوشه هایی از نامه هاشو لابلای نامه های خودم برات می گذاشتم.
تمام خط به خط کتاب رو حفظم. برای تو مینویسم که عین حقیقتی
 
 عزیزم تولدت مبارک
 
همقدم همیشگی من!

مطمئن باش هرگز پیش نخواهد آمد که تو را دانسته بیازارم یا به خشم بیاورم.
هرگز پیش نخواهد آمد.
آنچه در چند روز گذشته تو را رنجیده خاطر و دل آزرده کرده است
مرا، بسیار بیش از تو به افسردگی کشانده است.
و مطمئن باش چنان می روم که بدانم - به دقت - که چه چیز ها این زمان تو را زخم می زند
تا از این پس، حتی نا دانسته نیز تو را نیازارم.
ما باید درست بشویم.
ما باید تغییر کنیم...
 
همراه همدل من!

در زندگی ،لحظه های سختی وجود دارد؛ لحظه های بسیار سخت و طاقت سوزی ، که عبور از درون این لحظه ها، بدون ضربه زدن به حرمت و قداست زندگی مشترک، به نظر، امری نا ممکن می رسد.
ما کوشیده ایم - خدا را شکر - که از قلب این لحظه ها، بارها و بار ها بگذریم، و چیزی را که به معنای حیات ماست و رویای ما، به مخاطره نیندازیم.
ما به دلیل بافت پیچیده ی زندگی مان، هزار بار مجبور شدیم کوچه ای تنگ و طولانی و زر ورقی را بپیماییم، بی آن که تنمان دیوار این کوچه را بشکافاند یا حتی لمس کند.
ما، در این کوچه ی بسیار آشنا، حتی بارها ، مجبور به دویدن شدیم، و چه خوب و ماهرانه دویدیم
انگار کن بر پل صراط
 
عزیز من!

زندگی مشترک را نمی توان یک بار به خطر انداخت، و باز انتظار داشت که شکل و محتوایی همچون روزگاران قبل از خطر داشته باشد.
چیزی ، قطعاً خراب خواهد شد
چیزی فرو خواهد ریخت
چیزی دگرگون خواهد شد
چیزی - به عظمت حرمت - که بازسازی و ترمیم آن بسی دشوارتر از ساختن چیزی تازه است...
کاسه ی بلور را نمی توان یک بار از دست رها کرد، بر زمین انداخت، لگدمال کرد، و باز انتظار داشت که همان کاسه ی بلورین روز اول باشد.
من، ممنون آنم که تو، هرگز، در سخت ترین شرایط و دشوارترین مسیر، این کاسه ی نازک تن زودشکن بلورین را از دستهای خویش جدا نکردی...
 
عزیز من!

بی پروا به تو می گویم که دوست داشتنی خالصانه ، همیشگی، و رو به تزاید، دوست داشتنی ست بسیار دشوار - تا مرزهای ناممکن - اما من نسبت به تو، از پس این مهم دشوار، به آسانی بر آمده ام ؛
 چرا که خوبی تو، خوبی خالصانه، همیشگی و رو به تزایدی ست که امر دشوار را بر من آسان کرده است و جمیع مرزهای ناممکن را فرو ریخته.

 


امروز که روز تولد توست، و حق است خانه را به مبارکی چنین روزی گل باران کنم،

 

اگر تنها یک غنچه ی فروبسته ی گل سرخ به همراه این نامه کرده ام دلیلش این است که گمان می کنم، عصر ، بچه ها ، و شاید برخی از دوستان و خویشان، با گلهایشان از راه برسند.

 

و این، البته، شرط ادب و مهمان نوازی نیست که ما، همه ی گلدانها را اشغال کرده باشیم.
گلدان ، خانه ی محبت دوستان ماست.
 

 

 
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (21)

الهه مامان یسنا
30 شهریور 91 10:38
تولدتون مبارک
مامان پارمیس
30 شهریور 91 11:12
امیدوارم همیشه شاد و تندرست باشید.
گیلدا
30 شهریور 91 11:34
سلام.تولد بابایی مبارک باشه.انشااله 120 ساله بشه.در کنار خانواده.متنت بسیار زیبا بود
مامان هدی سادات
30 شهریور 91 12:23
سلام: تولد بابا جون ِ امیر علی مبارکککککک... انشالله سالیان سل سایشون بالای سر شما و پسر ِ نازتون باشه. ممنون ک پیش ما میاین... راستی امیر علی خیلی شبیه باباشه..
یک عاشقانه آرام
30 شهریور 91 13:04
عااااااااااااالی بود تولدشون مبارک
حَـــــوایِ آدَمـــ
30 شهریور 91 18:16
پـایـیز زیباست امـا فقط برای تنـها قـدم زدن! ايشالا هميشه سالم و تندرست باشن و اين روز هزاران بار بر ايشون مبارك باشه
مامان شهرغریب
31 شهریور 91 14:07
سلام خانوم مبارک تولد همسرمحترم ومهربونتانشااله سالیان سال درکنارهم به خوشی وسلامتی زندگی کنین همراه گل نازتون خوشحال میشم بهمون سربزنی
شهرزاد مامان حسین
31 شهریور 91 15:29
تولدشون مبارک. همیشه در کنارهم شاد باشید. من هم این کتابو خوندم و کلا نثر نادر ابراهیمی رو خیلی دوست دارم
مامان یاشار
31 شهریور 91 16:34
تولد همسرتون مبارک خانومی. ایشالا سالیان سال در کنار هم شاد و خوشبخت زندگی کنین
زهرا از نی نی وبلاگ213
1 مهر 91 8:11
تولدهمسر گرامی مبارک انشاالله سایه ش بالای سر خانواده کوچیکتون مستدام باشه و روز به روز شادتر و خوشبخت تر باشید
حسنا مامان ایلیا
1 مهر 91 9:40
سلام عزیز تولد همسرتون مبارک ادرس جدید براتون فرستادم
مامان گیسوجون
1 مهر 91 11:56
سلام نسترن جون خوبی ؟ مبارک باشه الهی 120 سالگیشونو جشن بگیری راستی بالاخره چه کردی ؟ بیا بگو منتظرم
طاهره مامان امیرعلی
1 مهر 91 13:09
سلام اینو بخون: البته من ننوشتما یکی برام فرستاده ممکنه مسخره به نظر بیاد ولی واقعا اتفاق میافته!می خوای صورت کسی رو که واقعا دوست داره ببینی؟اینو به 10 نفر بفرست بعد برو به ادرس http://amour-en-portrait.ca.cx/(این یه بازی فرانسویه)صورت کسی که دوست داره ظاهر میشه خطر سوپریز شدن!(تقریبا 90%شبیه)من خواستم این بازیو دور بزنم مستقیما رفتم به اون ادرس گفت اینطوری نمیشه باید به10نفر بفرستیش نمیدونم چه طوری فهمید........
نسرین مامان سپهر و صدف
2 مهر 91 7:01
تا سختی صعود رو نچشی لذت فرود رو احساس نمی کنی. ناملایمات باید باشند تا درک آرامش رو داشته باشیم. اما مهم برخورد با این موج های متلاطمه. اگر با مهارت و فکر به طرف این موج بزرگیش بری از موج سواری لذت میبری اما اگر کوچکترین حرکت اشتباهی کنی از روی تخته موج سواری تو آب های خروشان فرو میری. امیدوارم مثل همیشه نیروی تفکر و تعقل همراهت باشه. شوهر خواهر عزیز تولدت مبارک
مامان آبتین
2 مهر 91 15:01
الهی همیشه تندرست باشید! سپاس که جویای حال آبتینم بودید عزیز
مامان گیسوجون
3 مهر 91 12:15
خدا رو شکر که خوش گذشته دستت درد نکنه عالی بود کارات امیدوارم همیشه خوش باشید
مامان گیسوجون
3 مهر 91 19:11
خصوصی داری
مامان ثمینا
3 مهر 91 23:20
سلام عزیزانم هستیم همین اطراف.. تولد همسری گرامی مبارک باشه... با آرزوی شادترین ها برای خانواده عزیزتون...
سمانه مامان پارسا جون
4 مهر 91 17:43
سلام نسترن جون ولد همسری مبارک... با آرزوی بهترینها
زهرا
15 مهر 91 12:21
سلام خانومی با وفا خوبی؟چه خبرا؟ ممنون از اینکه به سایتم سر می زنی و نظراتتو می گی یه چند وقتی نمی تونستم بیام نت داشتیم اکانتمونو جمع می کردیم رفتیم از مخابرات نامحدود خریدیم .ت.لد همسریتون هم مبارک باشه .صد ها سال در کنار هم خوش و خرم باشید .راستی بیا بنویس کجاها رفتی و چی کردی ؟چی کادو خریدید ؟منم 18 مهر باید یه کارایی بکنم هنوز مرددم .میام میگم چی کردم منتظرم. پست امام رضا جونمو هم خوندم خوش به حالت که امام رضا پیشتونه دلم براش تنگ شد . تو رو خدا الان یه پاشو وایستا رو به حرم یه سلام از جانب من و همسریم بهش بده . زیارتتون قبول بازم بیا .دوستت دارم
مامان صدف
17 مهر 91 14:07
همسر گرامی نسترن جون، بابای مهربون امیر علی جون، تولدتون مبارک. دعا میکنم سالیان سال سایتون بالا سر خونوادتون باشه. با آرزوی بهترین ها برای هر سه تاتون