آرین آرین ، تا این لحظه: 14 سال و 2 ماه و 4 روز سن داره

مامان از کودکی هام بگو

پیتزا مخصوص نی نی ها و خونواده

1391/6/5 9:16
نویسنده : مامان نسترن
1,238 بازدید
اشتراک گذاری

اینم دستور خمیر پیتزای مورد علاقه مامان و بابایی و پسری, از کتاب آشپزی خانوم رزا منتظمی عزیزم

شیر              یک پیمانه( من از همین لیوانای دسته دار اسنفاده کردم)

خمیر مایه        یک قاشق سوپخوری پر

روغن مایع        نصف پیمانه

آرد به اندازه ای که به دست خمیر نچسبه     که حدودا با همون پیمانه میشه 2/5 پیمانه

بکین پودر        یک قاشق مرباخوری

نمک              یک قاشق چایخوری

خمیرمایه +بکین پودر+نمک+شیر: حل می کنیم

بعد روغن +کم کم آرد میریزم تا حدیکه بدست نچسبه .

با همون 2/5پیمانه آرد خیلی سریع خمیر شکل می گیره.

اونقدر نرم ولطیف میشه که نگو. دوست داری باهش بازی کنی.

یکی دوساعت بمونه بعد پیتزامونو آماده می کنیم.حدودا میشه 3تا مینی پیتزا. اما خمیرش کاملا پف می کنه و اصلانم خشک نمیشه.

با این خمیر به نظر خودم نون شیرمال هم میشه پخت که خیلی پوک و خوب میشه.

15دقیقه توی فر با حرارت 200 درجه.البته توی ماهی تابه هم میشه که شوهرخواهر باسلیقه من خیلی وقتا پیش که هنوز خیلی پیتزاخوری مد نشده بود این روشو انجام میداد.

مواد داخل پیتزا که من واسه پسری گل که مقویم باشه:

گوشت چرخ کرده+جعفری+کدو تنبل رنده شده(که کلی خاصیت داره)+رب+نخودفرنگی+ذرت+یکمی هم پنیر پیتزا

نوش جون همه نی نی های گل  

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (10)

zahra
6 شهریور 91 8:51
سلام منو که یادتونه.زهرای نی نی سایتم اینم وبلاگمه من شما رو لینک کردم چون وبلاگ پسر گلت جزوی از خاطرات وبگردی منه. منتظرت هستم که بیای و نظر برام بزاری دوست داشتی لینکم کن. بووووووس
گیلدا
6 شهریور 91 11:06
سلام نسترن جون.دستت درد نکنه.خیلی عالی بود.من تا حالا به النا پیتزا ندادم.نمی دونم می تونه بخوره یا نه.
مامان پارمیس
6 شهریور 91 12:15
مرسی عزیزم. امیدوارم پارمیس هم یه روزی دندون پیتزا خوری داشته باشه و از دستور شما استفاده کنم.
هنر آشپزی سفره آرایی و تزیین غذای کودکان
6 شهریور 91 18:12
سلام ممنون از حضورتون شما هم با افتخار لینک شدید
zahra
7 شهریور 91 16:03
سلام قربونت برم چقدر خوشحالم کردی که به وبم سر زدی تور وخدا همیشه بیا انقدر خوشحال شدم در رابطه با استفاده از مطالبم ازادی عزیز دلم بووووووووووووووووووووووووووووووووووووووس
zahra
7 شهریور 91 16:05
راستی خمیر مایه رو از کجا می خری به منم بگو من یه پودری گرفتم اسمش خمیر مایه فوریه منظور شما اونهن؟
الهه مامان یسنا
8 شهریور 91 12:25
مرسییی
حواي بي آدم
11 شهریور 91 12:09
سلام مامان نسترن عزيزم خوبي فدات بشم؟؟؟ خداي من چقد اين بچه نازه من قربونش برم خدا حفظش كنه هم در پناه خود خدا و هم در پناه مامان و باباي مهربونش ممنونم كه بهم سر زدي خوشحالم كردي بازم پيشم بيا منتظر حضور شما مهربون و آرين عزيزم هستم
افسانه
16 شهریور 91 10:30
سلام به مامان نسترن گل. افرین به این مامان خوب که غذای سالم و مقوی برای پسر خوشگل درست میکنه. ایشالله همیشه سالم باشیــــــــــــــــــــــــــد....
مامان صدف
18 شهریور 91 10:58
چه خشگله. باید خوشمزه هم باشه