آرین آرین ، تا این لحظه: 14 سال و 2 ماه و 2 روز سن داره

مامان از کودکی هام بگو

روزهای آخر دوسالگی

1390/11/19 15:40
نویسنده : مامان نسترن
838 بازدید
اشتراک گذاری

مدتیه که خیلی کلمه کشتن رو بکار میبری.

یا مثلا وقتی داری تلویزیون میبنی که یه مردی بهش گلوله می خوره: می گی: باتعجب: کشته شد .

یا از روی صندلی که میوفتی می گی : وای کشته شدم.

هرچیزی که شبیه تفنگ باشه رو به شکل اسلحه میگیر دستت و به طرفم می گیری و میگی: کیو کیو

نمی دونم این علامت خوبیه یا نه یا اقتضای سنته.

هرچی که هست دلم می خواد دنیای اطرافت از خشونت بدور باشه.

این موضوع البته شاید به خاطر این باشه که این روزا تمام برنامه های تلویزیون شده خشونت.

دلم نمی خواد از الان اینقدر ساده این صجنه ها روت تاثیر بذارن.

متاسفانه مهندس کوچولوی من دستگاه دی وی دی رو هم شکسته و امکان دیدن سی دی های مناسب سنشو از دست داده.

همیشه آرامش همراه لحظه هات

 

عزیزکم این متن رو برات می ذارم تا ببینی در روزهای پایانی دوسال عمر زمینی چه تغییراتی کردی:

 کودکان دوساله در بسیاری از اوقات طوری رفتار می کنند که اگر کمی بزرگتر بودند ، آن را بد رفتاری می دانستیم. بزرگترین چالش والدین کودکان دوساله تصمیم گیری بر سر این است که چه رفتارهایی را قبول کنند ، چه رفتارهایی را نادیده بگیرند و برای تغییر چه رفتارهایی تلاش کنند. انواع گوناگون رفتارها و بد رفتاریهای کودکان دوساله از قرار زیر است:

کنار آمدن با والدین:

گاهی کودک دوساله یکی از والدین را به دیگری ترجیح می دهد. این رفتار یک مرحله از رشد طبیعی کودک برای شناخت و استقلال خودش است و بهترین رویکردی که می توان برگزید این است که وقتی هر دو والد حضور دارند "والد منتخب" نقش فعالتر به خود بگیرد و و والد دیگر به هر ترتیبی که بتواند به والد منتخب کمک کند و از طرفی کودک را به طور منظم با والد دیگر تنها گذاشت.

کنار آمدن با بچه های دیگر:

بچه های دوساله اغلب با بچه های بزرگتر از خود بهتر بازی می کنند ولی مشکلترین رابطه برای بچه دوساله رابطه با یک نوزاد یا بچه نوپای کوچکتر از خودش است.

انتظار توجه:

اغلب بچه های دوساله به تنهایی بازی نمی کنند و از والدینشان می خواهند که مدام آنها را سرگرم کند. بهتر است در این حالت مدتی برای بازی با کودک وقت بگذارید، سپس به بگویید که برای انجام بخشی از کارهای روزانه (مثلا" آماده کردن غذا) بایدبروید و بعدا" با او بازی می کنید. در مدت زمانی که با او بازی می کنید تمام توجه خود را معطوف به بازی کنید ولی پایان بازی را خودتان تعیین کنید.

برقراری ارتباط کلامی با کودک دوساله:

-وقتی با شما صحبت می کند با او تماس چشمی برقرار کنید.

-اگر در حین صحبت مشغول کاری مثل رانندگی هستید که باید نگاهتان به کارتان باشد به او بگویید که " الان نمی توانم نگاهت کنم ولی حرفهایت را گوش می دهم."

-سعی کنید خودتان را همسطح او کنید مثلا" زانو  بزنید یا او را طوری بلند کنید که به خوبی بتوانید تماس چشمی برقرار کنید.

هنگامی که فرزندتان صحبت می کند کمی به جلو خم شوید و با حالت چهرتان و بیان عبارتی مثل "آها"، "خوب" و " برایم بیشتر تعریف کن"، او را تشویق کنید که به صحبت خود ادامه دهد.

قشقرق به پا کردن:

هنگامی که کودک دوساله کنترل خود را ازدست می دهد یا پاسخ نه می شنود یا نمی تواند فکر خود را بیان کند یا گرسنه و خسته است یا مجبورش می کننداز فعالتی دست بکشد،قشقرق به پا می کند.

یکی از بهترین شیو هایی که والدین می توانند به فرزند  خود کمک کنند که خشم خود را کنترل کند، این است که در درجه اول خود الگوی رفتاری خوبی باشند و بتوانند خشم خودشان را به خوبی کنترل کنند و از طرفی مواردی که باعث می شود کودک قشقرق به پا کند را بشناسند و بتوانند به تدریج آن را برطرف کنند.

  جدایی : خداحافظی کردن

 همانطور که قبلا" هم اشاره شد. کودک دوساله نیاز دارد تا استقلال خود را از ما اعلام کند. بنابراین نیاز دارد از ما جدا شود و ما نیز به این جداشدن نیاز داریم. نکته مهم این است که کودک باید روشهایی را داشته باشد تا که ناراحتی خود را از دوری ما لمس کند، اما از اینکه مستقل شده است احساس موفقیت کند و زمانی که دوباره به ما می رسد احساس خوشحالی داشته باشد.

در زمان خداحافظی به کودکتان اجازه دهد تا با محیط جدید خو بگیرد و آرام شود سپس با او خداحافظی کنید این خیلی بهتر از رفتن یواشکی است.

کتاب خواندن برای کودکان دوساله

 هدف اصلی کتاب خواندن برای کودکان دوساله این است که در کنارش هستید و به او توجه می کنید و کتاب خواندن برای او تداعی تجربه ای دوست داشتی از محبت والدین است و این موضوع انگیزه او به کتاب خواندن را در آینده افزایش می دهد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (3)

مامان ملی
22 بهمن 90 12:18
عزیزممممم چه بلا شدی تو بوسسسس. دوست خوبم کاش در مورد برنامه هایی که میبینه سخت گیری و کنترل بیشتری داشته باشی. زیاد اجازه نده برنامه های خشونت بار رو تماشا کنه تو روحیه اش تاثیر میذاره .حتی تو انتخاب اسباب بازیها دقت کن.شاید هم من زیادی حساسم ولی پسرکم حتی تفنگ اسباب بازی هم نداره و حتی نمیدونه چی هست .نسل ما نسل جنگ و اتفاقای وحشتناک بود . اصلا دوست ندارم پسرکم اون چیزایی رو که من تجربه کردم حتی به صورت بازی تجربه کنه. جنگ بازی خوب نیست کاش ما بچه هامون رو اینطور تربیت کنیم. دنیای بدون خشونت ، منم ارزوش رو دارم دوست ندیده من دوست دارم
مامان نازی نرگس
25 بهمن 90 0:04
مهندس کوشولو کی کشته شدالحق که وروجک پسریییییییییییییییمهندس جون میبینم که توی خرابکاری مثل دخمل منی موفق باشی
مامان ماهان
25 بهمن 90 8:42
با نظرت کاملا موافقم منم دوست دارم دنیای اطراف بچه ها بدون خشونت باشه ای کاش بتونیم این کار رو انجام بدیم