آرین آرین ، تا این لحظه: 14 سال و 2 ماه و 3 روز سن داره

مامان از کودکی هام بگو

خبری بسیار کوتاه برای مردی بزرگ!!!

1390/9/7 14:48
نویسنده : مامان نسترن
1,236 بازدید
اشتراک گذاری

خبر کوتاه بود : ” با کمال تاسف اطلاع یافتیم که آقای دکتر محمد مصدق سحرگاه امروز پنج شنبه در ساعت 5/4 بامداد 14/12/1345 در سن 87 سالگی در اتاق شماره 62 بیمارستان نجمیه تهران زندگی را بدرود گفت. “

خبری بسیار کوتاه برای مردی بزرگ!!!

سالنامه سازمان اطلاعات انگلیس در سال 1995 درباره اش منتشر کرد: خسارتی که وی به انگلستان وارد کرد از خسارتی که هیتلر در جنگ دوم جهانی به انگلستان وارد کرد بیش تر بود، معترف هستیم که انگلستان در برابر مصدق شکستی بی سابقه را متحمل شد.

اولین نفر که با لایحه کاپیتولاسیون در ایران مخالفت کرد.

اولین ایرانی فارق التحصیل در دکتری حقوق.

امتیاز حق شیلات و کشتیرانی در دریای خزر را از شوروی باز پس گرفت.

شخصا در دادگاه لاهه برای احیای حقوق ملت خویش فریاد کشید.

جمال عبدالناصر (رهبر بزرگ و فقید ناسیونالیست عربی-اسلامی مصر) به گفته خویش او را الگوی خود قرار داد و کانال سوئز را برای مصر ملی کرد.

سفیر شوروی در ایران رسما اعلام کرد که دولتش در برابر وی به زانو افتاد.

اولین نفر که با استفاده از علوم روز در دانشگاه به بررسی علمی حقوق  پرداخت.

اولین نفر که حقوق شرعی زنان را به طور علمی در دانشگاه مطرح ساخت.

ابرمرد تاریخ ایران، با جان بر کف بودن خویش در راه وطن اجازه نداد که تا سال 1992 امتیاز نفت ایران در انحصار بیگانه باشد.

مجاهدت های کسی که خود را وقف سرزمین و مردم و دین خویش کرد، یگانه طراح بزرگ ملی شدن صنعت نفت ایران، جاوید یاد دکتر محمد مصدق به همین جا ختم نشد،وی خود را وقف ملیت ایرانی و دیانت اسلامی ساخت و لحظه به لحظه افتخار آفرید.

بخشی از بیانات بزرگوار:

” من ایرانی و مسلمانم و بر علیه هرچه ایرانیت و اسلامیت را تهدید کند تا زنده هستم مبارزه می کنم “.

” تنها گناه من و گناه بسیار بزرگ من این استکه صنعت نفت ایران را ملی کردم و بساط استعمار و اعمال نفوذ سیاسی و اقتصادی عظیم ترین امپراطوری جهان را از این مملکت برچیدم “.

” حیات من و مال و موجودیت من و امثال من در برابر حیات و استقلال و عظمت و سر فرازی میلیون ها ایرانی و نسل های متوالی این ملت کوچکترین ارزشی ندارد و از آنچه برایم پیش آمد هیچ تاسف ندارم و یقین دارم وظیفه تاریخی خود را تا سر حد امکان انجام داده ام .عمر من و شما و هر کس چند صباحی دیر نخواهد پائید.

*برای درمان سرطان بینی با وجود اصرار فرزندش که پزشک بود و دوستدارانش راضی به سفر به خارج برای درمان نشد وگفت پزشکان ما قادرند همه کاری را برای درمانم انجام دهند.

به اختیار خود ملک خودش را بین کشاورزانش تقسیم کرد!

اما

*هنوز هم برای رفتن بر سر مزارش که نیمه ویرانست، مردم مشکل دارند!

و هنوز یک خیابان و کوچه بنامش نیست...

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (18)

مامان لیلا
8 آذر 90 7:27
سلام نسترن جون.خسته نباشی.امروز که مطالب دکتر مصدق رو میخوندم یادم افتاد که چند وقت پیش یک شب خواب دکتر مصدق و آیت الله کاشانی رو دیدم.بدون اینکه فیلمی دیده باشم یا زمینه فکری باشه یا حتی هیچ حرفی مطرح شده باشه.صبح که از خواب بیدار شدم خودم داشتم شاخ در می آوردم که چرا خوابشونو دیدم .روحشان شاد. از مطلبت ممنون.
nafasemaman
8 آذر 90 11:22
مطالب اموزنده بود ممنون
مرضيه
8 آذر 90 13:24
محرم آمد و دلها غمین شد / غم و عشق وبلا با هم اجین شد حسین آماده بهر جانفشانی است / دوباره فاطمه قلبش حزین شد با پست محرم به روزم
مامان امیر علی
9 آذر 90 16:03
خانمی بسیار عالی بود ممنون
مریم مامان درسا
11 آذر 90 19:03
سلام عزیزم خوبی ، گل پسری چطوره؟ کم پیدائید...
خاله نسرین.مامان صدف و سپهر
13 آذر 90 9:47
عالی بود.نسترن جون قالبت خیلی قشنگ شده.زودتر برو سر خونه و زندگیت تا بازهم مثل قبل وبلگتو بروز کنی.
مریم مامان درسا
18 آذر 90 3:45
سلام عزیز دلم پس کجائید ؟ دلم براتون تنگ شده... مامانی مهربون زود بیا
مامان هامان
20 آذر 90 8:39
عزیزم نیستی کم پیدا شدی دلمون تنگ شده زودتر برگرد و مارو بیخبر نذار
مامان نیایش
20 آذر 90 17:38
سلام خانومی خوبی کم پیدایی قالب وبلاگت هم خیلی قشنگه
مامان امیر علی
22 آذر 90 1:40
ایشاله همیشه شاد و سلامت باشین .عزیزم خوشحال می شم به کد 120 برای امیر علی من هم رای بدین جهت شرکت در مسابقه جشنواره یک سالگی نی نی وبلاگ .مرسی
مامان ماهان عشـــــــــ❤ــق
23 آذر 90 7:19
سلام.مطلب جالبی بود.ممنون.خدا روح چنین آزادمردانی رو شاد کنه.اشکالی نداره که هیچ خیابان و کوچه ای به نام دکتر مصدق نیست این بزرگیشو میرسونه.خدا رو شکر که یه عالمه دل به نام و یادشه.
سمانه مامان پارسا جون
23 آذر 90 17:34
سلام نسترن جون خوبی؟ گل پسرت خوبه؟ دیگه نمیای وبلاگ ما قهری؟
نازنین نرگس نفس مامان
24 آذر 90 1:51
سلام عزیزم میبینم که شما هم مثل ما کم پیدا شدید ایشالا که میرید سر خونه و زندگیتون زود زود
مرضيه
24 آذر 90 8:51
مامان ماهان
24 آذر 90 9:56
با پست تولد آپم
سارا
24 آذر 90 15:03
سلام عزیززززززکم خوبی؟دوست کوچولوم خوبه؟راستی ما تو جشنواره شرکت کردیم کدمون 127 خوشحال میسیم رای بدین من مطلب جدید نوشتم خوشحال می شم سر بزنی
ماجراجويي هاي جغله كوچولو
25 آذر 90 19:54
جغله: سلام .تبريك ميگم. وبلاگ خيلي خوبي دارين ايشالا خانوادگي سلامت و موفق باشين . مطالب وبلاگ من با عكسهاي خانوادگي بروز شد خوشحال ميشم تشريف بيارين لطفا نظر هم بديد. www.jegheleh.niniweblog.com
زهرا
2 دی 90 15:33
دکتر مصدق مرد تکرار نشدنی تاریخ ایران است. با سیاسیون امروزه ما هیچ تفاوتی ندارد چه از نظر انسانیت چه از نظر درجات علمی . کردانها با خود اگر یک لحظه فکر کنند خواهند دید جنایات انها با خدمات مصدق شاید برابر باشد