آرین آرین ، تا این لحظه: 14 سال و 2 ماه و 9 روز سن داره

مامان از کودکی هام بگو

نمونه يك رژيم غذايي مناسب براي يك مادر شيرده

1389/11/6 14:41
نویسنده : مامان نسترن
5,100 بازدید
اشتراک گذاری

خیلی چاق شدم مامانی .

وقتی تو توی شکمم بودی. اونقدر به خودم رسیدم تا یه وقت تو کمبودی نداشته باشی وحالا..........

نزدیک ۲۰کیلو اضافه کردم. ۱۱کیلو بعد زایمان کم کردم .اما هنوز خیلی راه دارم تا دوباره لاغرشم.

رفتم دنبال یه رژیم دوره شیردهی.من می تونم

صبحانه نان سبوس دار 3 برش + پنير30گرم + كره 2قاشق مرباخوري + عسل يا مربا 2قاشق مرباخوري + شيركم چربي 1ليوان

ساعت 10

ميوه 1 عدد ، چاي وكيك

نهار لوبيا پلو با سالاد شيرازي؛ گوشت 120گرم ، كته 15 قاشق غذاخوري، لوبيا سبز پخته يك دوم ليوان ، روغن مايع 2 قاشق مرباخوري ، ماست كم چربي 1 ليوان ، خيار 1عدد ، گوجه 1عدد، پياز يك دوم عدد به همراه آبليمو و روغن زيتون
عصرونه

ميوه 2 عدد ، نان 2برش ، پنير 30 گرم ، گردو 2 مغز كامل

شام

كوكوي سبزي با ماست؛ تخم مرغ 1 عدد ، سبزي خام 2 ليوان ، نان 2 برش ، روغن مايع2 قاشق غذاخوري ، ماست كم چربي 1 ليوان

پیش از خواب

شيركم چربي 1 ليوان ، عسل 1 قاشق غذاخوري

 

 

رژيم غذايي زنی که شير می دهد بايد غنی از پروتئين ، کلسيم ، آهن و ويتامين باشد. يک سوم نياز برای ترشح شير از ذخاير چربی بدن که در سه ماهه ی سوم تشکيل شده است، تامين می شود و دو سوم ديگر بايد از طريق تغذيه بر آورده شود.

مادری که شير می دهد ، هر روز بايد حداقل ، مواد زير را مصرف کند:
1) نيم ليتر شير کامل + 60 گرم پنير
2) 30 گرم کره ( دارای ويتامين A)
3) 150 تا 200 گرم گوشت بدون چربی ، مرغ يا ماهی
4) 2.3 ميوه در روز
5) سبزی های برگ سبز
6) گاهی يک وعده ی غذايي دارای حبوبات

برای يک زن شير ده ، 2500 تا 2700 کالری انرژی لازم است که بايد در 4 وعده ی کوچک غذايي معادل هم به اضافه ی دو ميان وعده تامين شود .
در دوران شيردهی ، دانستن رژيم غذايي برای لاغری مناسب نيست .

در دوران بارداری از مصرف مواد غذايي زير خودداری کنيد.
آشاميدنی های محرک مانند: قهوه ، چای و نوشابه های گازدار .
مواد غذايي ای که موجب تغيير طعم شير می شوند( انواع کلم ، سير ، پياز ، مارچوبه ، تربچه ) .
بعد از زايمان ، زيادی وزن حداقل همان قدر که مربوط به ايجاد ذخيره ی چربی است ، مربوط به تجمع آب در بدن نيز می باشد، بنابراين :
1- مصرف قند و شکر را کم کنيد .
2- مواظب باشيد مواد غذايي ای مصرف کنيد که مقدار چربی آن کم باشد.
3- نمک را از سر سفره حذف کنيد و غذای کم نمک بخوريد .
4- غذاهای غنی از پتاسيم ، مانند سبزيجات و انواع آب ميوه مصرف کنيد .
5- هر چه زودتر يک فعاليت بدنی را شروع کنيد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

مامان فرشته
6 بهمن 89 15:28
نسترن جون دکترمو پیدا کردم می رم سونو بعد می رم پیشش برام دعا کن ممنونم دوست مهربون
غزل
6 بهمن 89 21:30
وبلاگتون عالیه


ممنونم عزیزم
آذر
8 بهمن 89 2:07
مرسی نسترن جون از دستور رژیمت.
زهرا
2 آذر 91 11:45
خاهر جون دلم برای عسکای بچگیای امیرجون تنگولیده بود اما متاسفانه از صفحه اول هیچ کدوم از عکساشو نمی بینم پاک شدن؟یا سایت آپلود عکستون به مشکل خورده